lørdag 13. juni 2009

Tomatplante



Her kommer en liten oppdatering på tomatplanten min. Den hang seriøst med hodet tidligere i dag, og jeg trodde den var død. Men etter noen super vann kom den seg. Den har vokst siden sist, og jeg er litt bekymra for hva jeg skal gjøre når den blir enda større. Jeg har jo aldri hatt ansvar for en tomatplante noengang, og har nettopp funnet ut at de blir ganske høye. Tror kanskje jeg har tatt meg vann over hodet. Hva gjør jeg nå egentlig? Planter jeg den ut? Må jeg lage et stativ til den som den kan støtte seg på? Blir det i det hele tatt tomater på den? Stakkars plante som har en så dårlig mor... Jeg tar i mot tips og råd med takknemlighet. :) God lørdagskveld!



6 kommentarer:

Havets Datter sa...

Pott den om slik at den får god plass! Da vokser den seg stor å fin, og du kommer helt sikkert til å få tomater på den :o) Om det er varmt kan du sette (ikke plante) den ut, men ikke la den fryse. Husk: Tomatplanter trenger MASSE vann!! Vann den hver dag.

Det er så gøy når man får det til, og spes. når man kan høste noe i tillegg ;o)

Lykke til...

MariMaja sa...

Den bør nok få noe å klatre på;)
Lykke til;)
Klem fra Maja

perler på en snor sa...

Å så stor og fin den var blitt! Fikk inspirasjon og plantet noen selv, de er akkurat begynt å spire:)

Margrethes hus og hage sa...

for en koselig blogg! Jeg kommer gjerne innom igjen :)

Hilsen margrethe

Myhome sa...

Så spennende med tomatplante!
Bra at du fikk den til å livne til igjen!
Lykke til!
Ha en fin søndag!
Klem Anita

Anonym sa...

Min tomatplante er godt over halvmeteren nå. Hadde den i vinduskarmen til å begynne med, men når det ble varmt nok satte jeg den ut. Den trenger en romslig potte og det er lurt med en støttepinne.
Men skulle gjerne hatt den inne - det lukter jo så godt av tomatplantene!