onsdag 8. juli 2009

Idas rom 5

I dag viser jeg dere bilder av dukkehuset som jeg hadde da jeg var liten. Nå får mine barn leke med det (selv om Anna er litt liten enda), og det er så koselig! Mamma og pappa lagde dette til meg til min 11-årsdag. Jeg lekte med dukker lenge, og kan ikke huske noen gave fra mine foreldre som jeg har blitt mer glad for. Jeg husker at jeg syns det var så stort at de hadde laget det til meg, og bare meg! Og det syns jeg enda. :)


Litt detaljer fra dukkehuset. Er det ikke fint? Pappa snekret det og mamma malte det. "Tapeten" på veggene er som dere sikkert ser malt prikk for prikk. For et arbeid! Jeg ser for meg at de koste seg skikkelig med å lage det i hemmelighet nede i kjelleren, og gledet seg til å gi det til meg, slik jeg ville gjort hvis det var til mine barn. Et symbol på kjærlighet for meg.



Nå er det figurer fra Sylvanian Families som har flyttet inn i dukkehuset. Slike figurer lekte jeg også med da jeg var liten, og de er så fantastisk søte! Morsomt at de selges fremdeles. Godteributikken på bildet under fikk Ida av ei søt venninne til 3-årsdagen sin. Det er morsomt å leke med bittesmå ting syns Ida.




Vi har kommet vel hjem til mine foreldre i dag, etter en tur som gikk mye mer smooth enn forrige gang, for å si det sånn. :) Men deilig å være framme. Det er en herlig følelse å komme hjem hit (vi bor en dagsreise unna mine foreldre), så nå skal vi virkelig kose oss sammen uansett vær. Håper dere har det bra og får en god natts søvn.

13 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Det er vel det søteste dukkehuset jeg har sett noen gang! Og tapetet, som er malt prikk for prikk... Virkelig forseggjort og nydelig på alle måter!

Lille Ida er heldig som får så mye fint :)

God natt :) Hilsen Margrethe

Anonym sa...

Så nydelig dukkehus!
Mistenker at du bor i nærheten av en butikk jeg er ganske ofte innom,Emma`s Verden..!
Har kanskje sagt det før, men er jo innom deg jevnlig-du har en kjempefin blogg!
Klem Hege.
PS! Jeg har mine rosa bokser på kjøkkenet mitt, fnis!

MariMaja sa...

Så koselig dukkehus!
utrolig kjekt for deg at dine foreldre laget det til deg!
Ser ut som det er godt tatt vare på;)
Kos deg masse;)
Klem fra Maja

KRUSEDULL sa...

Å, så utrolig fint og koselig dukkehus! Det var en skikkelig koselig gave som sikkert er veldig spesiel for deg:)

mi-rachel sa...

å så koselig!!
så mange fine detaljer.
så kjekt at jentene dine kan leke med det!!

Photo-Me-Life sa...

Slike minner er koselige. Jeg føler at barn i dag ikke setter riktig så stor pris på ting dem får som vi gjorde da vi var små. Nå har dem nesten for mye at dem ikke rekker bli virkelig glade i en ting.

Det var uansett et forseggjort hus du hadde der

et kjært hjem sa...

Det er så utrolig fint det dukkehuset!Tenk pappa som brente opp det dukkehuset han lagde til meg, trodde liksom jeg ikke ville ha det lenger...hrmf! De lekene er også veldig søte, hadde digget å leke med de visst jeg var liten! Var på emmas verden idag og kjøpte noen maileg leker, jippi :) God natt! God ferie!

Ida sa...

Hejsan!
Vilket underbart rum din dotter har, blir ju helt salig. Det skulle vara ngt för mina döttrar.

Vilket fint dockhus. Vad roligt att du själv lekte med det och vad skoj att det är dina föräldrar som tillverkat det. Ligger nog mkt kärlek i dom väggarna.
Ha det så gott.
Kram Ida

meaningmoon sa...

wow så flott! Skikkelig flott hus!

Husdraumen/Anita sa...

Oj så flott! Tipper foreldrene dine er like stolte den dag i dag for at de har laget det, og at det fortsatt er i bruk.
Kos deg på ferietur:)

Anita

Honningdal.jr sa...

Du kjenner ikke meg, men ville bare si jeg syns dette er en kjempesøt og inspirerende blogg! Ser stadig etter nye blogginnlegg!
Hilsen svigerinnen til din brors kjære :)

Living laVida sa...

Så nydelig dukkehus!!Foreldrene dine har virkelig gjort seg flid med det huset, kan forstå du er glad i det! Nydelige små ting og leke med, nesten sånn en vil bli liten igjen å sitte å putle med huset i timesvis.. :)
Ha en fin ferietur!

Makrellskyer sa...

ÅH! :D Sånne figuerer hadde jeg og! Hadde flest bjørner da :) Nå ble jeg i ordentlig godt humør, kjenner jeg. Håper mamma tok vare på mine sånne figurer da de flytta fra hus til leilighet :)