torsdag 23. juli 2009

Speilreflekskamera

Her om dagen var det fullt av disse små sommerfuglene som koste seg oppi de blomstrende oreganoplantene i hagen. Så da så jeg mitt snitt til å gå ut og øve på litt fotografering. Er det noe jeg ønsker meg, så er det en skikkelig bra makro-linse. Hvis noen av dere har erfaring med makrolinse til Canon, så tar jeg gjerne i mot alle tips. Syns det er spennende med nærbilder, og moro å ta bilder med speilreflekskamera. Det adlyder mitt minste vink (iallefall nesten), i motsetning til det vanlige digitale kameraet som vi brukte før.

Jeg innrømmer gjerne at jeg kunne kasta det kameraet i veggen en del ganger når det ALLTID tok bilde etter at hele situasjonen jeg skulle fotografere var over. Tipper det er fler som kjenner den følelsen? Stakkars mannen min fikk smake min kraftige irritasjon over dårlige bilder mer enn en gang! Til slutt så han ingen annen mulighet enn å kjøpe speilrefleks til meg i julegave. Hehe. Lucky me! Og nå vil jeg ikke ta på det andre kameraet vårt engang. Har blitt helt allergisk mot det. Jeg har blitt godt vandt, for å si det sånn.

Så er du lei av dårlige bilder, er mitt hete tips: Gå til innkjøp av et bra speilreflekskamera neste gang du har mulighet, og en helt ny verden åpnes opp for deg. Ja, de er store og kan være kjedelige å dra med seg ut på tur, men det er virkelig verdt det når du ser alle de nydelige blinkskuddene du har tatt. :)

Håper himmelen blir blå i morgen!



9 kommentarer:

Jannicke sa...

..flotte bilder,
supert kamera du har fått ;o)

Klem J.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Det tror jeg så absolutt på! :)

Helen sa...

Nydelige bilder!
Har også likt ditt kamera, og skal snart på innkjøp av makro-linse.
Trenger dette til nettbutikkene mine, og får jo derfor skrive det av i tillegg...hihi...
Kjøpte nettopp et objektiv opp til 200 mm, kjempefornøyd med det!

Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Jeg ønsker meg veldig et nytt kamera- synd det er så lenge til jul...

Flotte bilder du har tatt!

Simple Lovely sa...

Fiiine bilder! Er det ikke gøy med speilrefleks? Vi kjøpte (etter emma ble født, også Canon) og angre ikke et sekund, verdt hver eneste krone! Men ønsker meg en linse for å ta nærbilder.

Er kjekt med foto som hobby:) hadde jeg bare vært flinke til å framkalle bildene!

mi-rachel sa...

her er et tips fra mannen min.
får sikker tak i brukte..som er litt billigere.

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/canon/canon-ef-s-60mm-f-2-8-usm-macro

Lisas hjem og skatter sa...

Herlige bilder :) jeg fikk også canon speilrefleks av min kjære til jul!!! Og jeg er kjempefornøyd :)

jeg har sittet å kosa meg med bloggen din nå - utrolig koselig og inspirerende blogg du har! Jenta di har et fantastisk herlig rom da :)

ha en super kveld :) legger meg til som følger av bloggen din :)

jordbærklem fra Trondheim

Christine sa...

Så mange lekre bilder!:)

Anonym sa...

Jeg har ikke makrolinse, men jeg har en standardlinse og en 55-200. Jeg elsker speilreflekskameraet mitt!! Det er jo så gøy å ta bilder når resultatet blir bra.