torsdag 22. juli 2010

Kjøkkenet med dårlig benkeplate

Kjøkkenet vi har valgt heter Lidingö fra Ikea. Da vi skulle bestille kjøkkenet ble vi rådet til å bestille benkeplaten et annet sted fordi de ikke er kjent for å gjøre en god jobb med spesialbestilte benkeplater. Det rådet valgt vi å ikke høre på fordi det var mest praktisk å bestille alt fra samme leverandør. Da Mannen i går prøvde benkeplatene på kjøkkeninnredninga fant han vel ut at ryktene stemte. To av benkeplatene må vi reklamere på pga. skjevheter og dårlige skjøter. Vi håper at vi får jukset det til, for det tar noen uker å vente på helt nye plater. Vi får se hva Ikea sier.

Til tross for noen små tilbakeslag og utfordringer, så går det fremover på huset. Her er de nyeste kjøkkenbildene jeg har fått på mobilen. Vi har valgt heltre eikebenkeplate. Her går vi også imot en del råd vi har fått (at det er mye arbeid å holde den fin, at den kan råtne av vannet osv. osv...). Jeg syns heltre benkeplate er så lekkert at jeg heller oljer den annenhver dag om jeg må, enn å velge laminat (som vi har nå). Steinplate eller noe syntetisk er ikke et alternativ for oss. Skal prøve å behandle den slik at den ligner mer på gulvet vårt (hvitmattlakket eik). Hver sin smak og hver sine preferanser sier bare jeg.

I dag har skrogene til overskapene kommet opp. Vi har valgt takhøye overskap. I hovedetasjen har vi 2,50 m. takhøyde (vanlig er 2,40 m.). Her trekker vi likevel overskapene helt oppunder taket (på bildet ser dere at det er gjort rom for at taklisten skal få plass) slik at de ikke kommer like langt ned som vanlige overskap gjør. Det tror jeg blir veldig bra. Jeg syns det er slitsomt å stå ved kjøkkenbenken og ha overskapet "in your face". Godt med god plass og rom til å gå bananas ved kjøkkenbenken. :)

Beklager litt dårlig bildekvalitet på de siste innleggene. Jeg har ikke med meg macen på ferie, så det blir nok mobilbilder på bloggen til jeg kommer hjem igjen. Mulig jeg får låne en pc her så jeg kan vise dere bildene av Pip-veggene på barnerommene som jeg og pappa tapetserte før jeg dro. Det ble så bra! Fikk en god pris på tapetene fra Tante Bruun, så jeg kjøpte dem der. Kjempefornøyd!

Ha en strålende aften. 
Vi skal se film! Juhu!



11 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Lekkert! :)))

Vi har eikeplate på badet vi, og det er INGEN prolemer! Skal ha det på kjøkkenet etterhvert også, må bare bruke penger på annet først... ;p


Håper Ikea er kjappe!!

Unknown sa...

Tror dette kommer tl å bli flott. Blir ikke rent lite misunnelig når jeg ser et så stort, lyst og fint kjøkken for så å kaste et skrått blikk inn på mit lille, slitte, ikke-plas-til-oppvaskmaskin-engang-kjøkken... Blir spennende å se sluttresultatet! :D Fortsatt god sommer!

Anitas Interiør verden sa...

Hei så flott kjøkkenet ditt blir ,liker det kjøkkenet fra Ikea, Digger komfyren din :-)
Fant bloggen din på NIB kjempekoselig blogg,har lagt meg til som følger.
Ha en fin kveld og lykke til videre med huset.
Klem Anita

Ena sa...

Hei :)
Min mor og far har heltrebenk. Og den klarer seg helt fint så lenge du passer på å tørke opp det våte etter oppvask og liknende. Et godt valg :) Lykke til videre, ser ut til at dere får det helt supert i nyhuset :)
Har også lagt meg til som følger :)
Klem Ena

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann! :)
Så trist at benkeplata ikke var bra. Vi bestilte spesialtilpasset plate fra IKEA og den passet PERFEKT - heldige oss! :)
Håper IKEA er kjappe med å ordne dette for dere!

Det lille huset med druehagen sa...

Vi har også kjøkken fra Ikea, Ståt. Kjempe fornøyd. Benkplata kjøpte vi også der, men valgte å skjære og tilpasse selv. Er faktisk ikke så mye jobb med den, oljer den ca hver 3 mnd. Har hatt den siden desember og den er fortsatt kjempe fin!!! Vi fikk også mange råd om å ikke velge trebenk plate fra Ikea, men vi er storfornøyd!! Greit å lage sine egne erfaringer;) Lykke til, ser kjempe fint ut!!
Klem Gro-Beate

Lakka sa...

Så dumt at benkeplata var skjev! Vi har samme kjøkken og benkeplate som dere. Måtte også spesialbestille plate, og riktignok var 2 av 3 plater for korte;-) Men vi oppdaget heldigvis det veldig tidlig, og erstatningsplatene ankom faktisk før de originale platene;-D Ikea var greie og kjappe med oss så vi får håpe dere opplever det samme. Det blir uansett lekkert hos dere, og gleder meg til å se bilder av det ferdige kjøkkenet!

God helg!!

beate sa...

oj, dette blir et leeekkert kjøkken! gleder meg til å se det klart.

klem beate

Karma sa...

Spennende med nytt kjøkken. På bloggen min viser jeg hvordan vår prosess gikk med oppussing av kjøkken gikk, det er bare å ta en titt. Ikea er fantastisk, på det meste... Vi fulgte det rådet med å bestille benkeplate et annet sted, men man kan være heldig/uheldig overalt... Vår bestilling av nye vinduer endte opp med å ta 12 uker... :)

God sommer videre :)

Heims verden sa...

Huff, nå fikk jeg litt angst siden vi også ar bestilt en spesialbenkeplate på ikea:P Får satse på det går bra. Er jo bare i leiligheten:P hehe. Det så veldig fint ut herfra i hvert fall da:D

Anette sa...

Heia.

Vil tro kjøkkenet blir flott når det blir ferdigt. Er allerede fint nå. ;)

Her har vi selv akkurat montert spesialbestilt benkeplate fra ikea. Heltre eik benkeplate. Var ikke så fin skjøt her heller, men vi tok fatt på pussepapiret og pusset det ned til vi ble fornøyd. Jeg er kresen, men syntes det ble bra når det ble ferig oljet. ;)
Kan prøve og ta bilder av det. Er ikke helt blogge klart ennda. :)

Nydelig hus dere får dere. Her har vi kjøpt et brukt som vi holder på å pusse opp. Kjekt. :)