mandag 29. november 2010

Tv-kroken

Etter at vi fikk hengt opp hylla på veggen og speilet i hjørnet har jeg blitt mye mer fornøyd med tv-kroken vår. Den var liksom så kald før det syns jeg. Vi mangler både liftgardin i vinduet og teppe på gulvet for å gjøre det ordentlig koselig da. Skulle ønske vi bodde litt nærmere Ikea. Når det er så mange nye ting som skal kjøpes på én gang, så er det veldig kjekt med steder som har fine ting til en billig penge, sånn som Ikea har.

Tv-benken vår heter Liatorp og er fra Ikea. Vi har byttet knottene på den til porselensknotter. Hylla på veggen er fra Kremmerhuset, lampa i hjørnet er fra Ikea, putene er GreenGate, bordet er fra Living for mange år siden, og er i ettertid malt hvitt. Skapet i hjørnet er gammelt, og det har jeg arvet. Speilet er kjøpt på loppemarked. Sofaen og stolen er fra Møbelringen, og de har vi hatt i mange år.

        


Jeg ønsker meg en hjørnesofa i tv-kroken. Det er fint å få ekstra sitteplass, også syns jeg at hjørnebordet forsvinner litt bak der. Klarer ikke helt å finne en god måte å bruke det på. Jeg har planer om å finne er minijuletre å ha der nå i jula. Problemet med hjørnesofa er at de fleste er litt gubbete syns jeg. Kom gjerne med tips hvis dere vet om noen som er stilige! Vet at Ikea har Ektorp hjørnesofa, men det er den eneste jeg har sett.

Snart får jeg besøk av en venninne og hennes lille datter. Jeg skal ta bilder av henne til julekort, og det blir kjempegøy! Jeg har verken veldig bra fotoutstyr eller profesjonelle ferdigheter, men vi skal prøve oss fram og se hvordan det blir. Så nå må jeg svinge meg i svansen og sette på en klesvask før hun kommer.

        

        

Tusen takk for alle koselige kommentarer dere gir meg. Jeg har ikke vært noe flink til å besøke dere tilbake i det siste, men håper å få tid til en skikkelig bloggerunde i kveld. Vit iallefall at jeg setter enormt pris på hvert besøk og hver hilsen her på bloggen. TAKK

nyt dagen

12 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg stove du har☺
Tar alltid litt tid å bu seg inn i nye hus☺ Men er jo litt kjekt å tenke, lure og planlegge interiøret også☺

Nyt adventstida☺

Klem M♥

Caroline@intro-sandnes.no sa...

Så utrolig koselig dere har det! Hele huset virker helt vidunderlig - det er så gøy å følge med!

Therese sa...

Uff ja, her har vi også bodd uten "bekledning" på stuevinduene i en måned nå og det er som du sier, alt blir så mye mer komplisert når man ikke bor i nærheten av Ikea *lol* Jeg har fått kjøpt meg gardiner nå da, så får vi se når liftgardinene som skal til kommer i hus ;)

Koselig stuekrok dere har og de skjønne sinkhusene var utrolig fine.

Håper du får en fortsatt fin mandag :)

et kjært hjem sa...

Hei, så hjemmekoselig det ble i tv-stuen! Love it! Nå er jeg igang å møblere jeg også, hurra dette er gøy! Vi får sannsynligvis strøm i morgen, endelig. Men vann må vi vente litt til på.
Så fine oppsatser du har laget, dette kan du!! Må få handlet inn litt svibler jeg også, så får jeg heller vanne de med vann fra hytta ;) Ha en super dag!! Klem Ane

Anonym sa...

En veldig koselig TV -krok dere har! Mange fine detaljer.
Klem Igi

Bling - our elf on the shelf sa...

Vi har en ektorp i tv delen av stua vår, og vi elsker den ;)
Koselig å få en titt inn i stua di.
Ha en fin kveld :)

Pink lady sa...

Det er en fin tv-krok dere har laget. Jeg liker godt detaljene med hyllen på veggen samt den lille kommoden/skapet. Blir straks mer personlig:)

Du har ikke tenkt på å sy egne liftgardiner da? Det skal visst ikke være så vanskelig. Lurer på om det ikke går ann å plukke av ringer og snor på en rimelig lift for så å sy en selv i et fint stoff.

Klem Pink lady

Jannes lille sted sa...

Hei ☺
Så utrolig flott som det er blitt hos dere!
Og man må gjerne bo seg litt inn også, før man finner ut hva man vil ha på veggene og hva som funker her og der!
Kjempefine bilder!!

Ha en flott ny uke
Klem Janne Merethe

tonje boganes sa...

Koselig!
Klem Tonje

Unknown sa...

Herlige stemningsbilder fra stuen din... Jeg elsker Liatorp ♥
Og stuebordet var kjempefint!
Og så flott siden din her har blitt med polkadots - I like ♥

Ha en herlig kveld!

Klem Line

Karma sa...

Fint med litt pynt på veggene! Liatorp er en kjempefin serie. Hadde veldig lyst på framskapet i den serien for en stund siden, men ser jeg må til Sverige for å skaffe meg den, må tenke litt til da tror jeg...:)

Klem Kaja:)

Heims verden sa...

Nydelig tv-krok:D Så koselig dere har fått det:)