onsdag 19. januar 2011

Komfyr fra Ilve

Jeg fikk et spørsmål i dag om hvor vi har kjøpt komfyren vår, og om vi er fornøyd med den. Tenkte at det var like greit å svare i et innlegg i tilfelle flere lurer på det samme. Komfyren, stålplata bak og vifta er fra Ilve, og vi er veldig fornøyd. Vi valgte gasskomfyr selv om vi aldri har hatt det før, og det angrer vi ikke på. 

Stekeovnene er 60 cm. og 30 cm. breie, og det er helt supert med to stekeovner når man skal lage litt større middager f.eks. Den ovnen som er 60 cm. er litt smalere enn vanlige ovner da, så stekebrettene til min gamle komfyr passer akkurat ikke inn. Derfor har jeg bestilt ekstra brett og rister sånn at jeg har nok når jeg skal bake o.l.


Vi har bestilt vår Ilvekomfyr fra TM Trading som vi fant på en Finn-annonse. Hvis du vil lese mer om hva jeg syns om komfyren vår kan du lese dette innlegget. :) Ser jo nå at jeg selvfølgelig burde pusset stålet litt før jeg tok bilder, men skitt la gå.

Jeg skal bruke kvelden på å forberede undervisning. Lurer på om jeg må lage meg en kruttsterk kaffe for å holde øynene åpne. En colaboks som står til kjøling oppå det kalde loftet vårt frister litt mer må jeg innrømme.

god kveld

5 kommentarer:

Gry sin lille verden sa...

Kjempekoslig kjøkken du har. Jeg har tenkt tanken på gasskomfyr jeg også, men jeg går vel sikkert for den tradisjonelle induksjonen kjenner jeg meg rett ;o) Har ikke helt kommet til de bestemmelsene enda.

Har lest gjennom bloggen din. For ei kjempeflott utsikt du har fra huset ditt :-) Såg litt kjent ut :-)

Ha en fantastisk kveld!

Unknown sa...

Kjøkkenet deres er bare LEKKERT!
Og så utrolig deilig med to ovner... kjekt til jul;))

Klem Line

Hildemor sa...

Ååå for en fantastisk komfyr:),
jeg har gass plater men kunne gått tenkt meg gass ovn også.
Nydelig kjøkken dere har:).
Klem
Hilde

Whitebite sa...

såå fin!
lurte på en sak; hører den stålplata på veggen over komfyren med til komfyren, eller har dere kjøpt den utenom? i tilfelle hvor? jakter på noe lignende..men i vanlig komfyrbredde..!!

Bettum Villa sa...

Hei.
Måtte bare legge igjen en kommentar på hvor utrolig nydelig den komfyren var. Kan jo umulig vært billig ;).
Vinner jeg på lotto en gang så skal en slik en bli min.

Klem Madelén