fredag 29. april 2011

DIY: Lampeskjerm


I kjelleren har vi gips i taket, og på soverommet hadde jeg lyst til å ha en takrosett. Jeg fant et par lampeskjermer på bruktbutikken for lenge siden, og de lå og slang ganske lenge før jeg fikk gjort noe med dem. Den rosa ble malt og henger nå på Idas rom. Her kan du se den.


Den hvite flådde jeg rett og slett. Hadde planlagt å sy nytt trekk, men valgt å heller spraye den, kjøpe ny ledning og henge den opp sånn som den var. Sammen med takrosetten syns jeg den ble kjempefin, og den gir et veldig koselig lys i rommet. Den gigantiske lyspæra er kjøpt på Clas Ohlson. Takrosetten er ikke av gips, men et veldig lett stoff som jeg ikke husker hva heter. Kjøpte den på vår lokale byggvarehandel.






Jeg er på jobb og skal overnatte til i morgen. Da skal vi feire Dansens Dag i sentrum, og det er meldt strålende vær. Herlig!

god helg

9 kommentarer:

Monica sa...

Så fint det ble! Nydelig takrosett, og passet jo supert med den strippa skjermen :)
Kos deg op dansens dag :) God helg! Klemklem

Mona Christin sa...

Hei.

Dritstilig. Og jeg som jakter på taklampe til soverommet som er under oppussing. Hadde planer om kun en lyspære i ledning, men med et skjermskjelett ble det enda finere.

Takk for tips.

Klem Mona C

Sukkertøy for øyet sa...

...så utrolig lekkert
Helt NYDELIG!

Fruen sa...

Oi, det blei innmari stillig!!
Du er så flink og kreativ!

RosMari sa...

Den flådde lampeskjermen ble kjempestilig og var en fin kontrast til takrosetten. Kreativt... Ha en fin helg!

Heddas gode grunner sa...

Stilig!

Tessi sa...

Kjempe stilig! Og nydelig takrosett:)

x tessi

Anonym sa...

Hei! Flott skjerm og ide :-) Kan jeg spørre hvilken gråfarge du har valgt på veggen ? Den så kjempefin ut :-)

Unknown sa...

Heisann! Takk for fine ord! :)

Gråfargen på veggen har fargekode S3500-N.

Ha en fin kveld!