onsdag 6. juni 2012

Vår nye monsterbarnevogn


Å velge barnevogn kan være utfordrende. Skal man velge en med stor bag eller gå for en mer snerten vogn? Tre eller fire hjul? Teleskophåndtak eller ikke? Luft- eller gummihjul? Aluminiumsunderstell eller stål? Og lista fortsetter i det uendelige. Det er utrolig mange ting man skal ta i betraktning ved kjøp av en barnevogn. I dag vil jeg dele mine erfaringer.


Da vi fikk Ida, vårt første barn, valgte vi en snerten trehjuling (Quinny Freestyle). Vi prøvde å tenke gjennom alle ting før vi kjøpte, men hadde ingen erfaringer, så det ble litt som å føle seg frem i blinde. Trehjulingen brukte vi til både Ida og Anna, selv om jeg med Anna hadde lyst på en annen type vogn. Jeg syns trehjulingen var veldig bra de første månedene, men allerede da Ida var fem måneder måtte jeg bytte til sportsvogndelen fordi bagen var blitt for liten. Det syns jeg er for tidlig.

For å gjøre en lang historie kort ble jeg mer og mer misfornøyd med denne vogna. Her er grunnene: For liten bag, for tynn kalesje både på bag og sportsvogndel (vinden blåser rett gjennom), for liten plass i kurven under vogna (jeg måtte gå med ryggsekk hvis jeg skulle handle på butikken, grøss og gru), håndbremsen er bare en vits, jo større barnet ble i sportsvogndelen, jo mer ujevnt ble vekten fordelt, og man satte den fra seg med fare for at hele vogna kunne tippe med barnet oppi, ingen fotpose fulgte med sportsvogndelen, vogna er rett og slett ikke laget for det nordiske klima i det hele tatt.


Jeg vet at det fins mange der ute som er fornøyde med sine trehjulinger, og det har sikkert vært stor utvikling på barnevognfeltet siden vi kjøpte vår første vogn for over seks år siden. Det er ingen tvil om at trehjulinger er gode å trille, og veldig lettvinte å manøvrere på butikker eller i asfaltjungelen. MEN når vi nå venter vårt tredje barn, følte vi (jeg) at tiden var inne for en barnevognrevolusjon i huset vårt. 

Så nå har vi kjøpt en monstervogn som jeg har siklet på leeeeeenge, og som er det stikk motsatte av det vi har hatt før. Stor (og tung) vogn, fire hjul (vi hadde lufthjul på trehjulingen vår også, og det anbefaler jeg virkelig!), stor kurv under vogna, en av markedets største vognbager (som har sol- og insektsnett i kalesjen), isolasjon og ventilasjon i bagen, bag med vuggefunksjon, vendbar sportsvogndel med 5-punktssele, flat liggestilling, regntrekk og fottrekk, and the list goes on...


Vidunderet vårt heter Emmaljunga Edge Duo Combi med Classic Chrome chassi. Da vi bestemte oss for å investere i en ny vogn, gikk jeg mange runder på hva slags type vogn vi skulle ha. Det er jo selvfølgelig veldig praktisk med en vogn som er lett å løfte inn og ut av bilen, og som er enkel å manøvrere på trange steder. Men jeg kom alltid tilbake til denne vogna. 

Ja, det er en av de største vognene man kan få på det norske markedet, men i mine øyne er det bare positivt. Jeg vil ha en stor vogn med stor bag og stor plass (jeg er ganske høy, så stor vogn passer meg ypperlig). En vogn som er solid og stødig og ikke tipper fordi noen kommer borti den. En vogn som har store, lekre, hvite lufthjul, som kommer til å kjøre som en traktor i snøen til vinteren. En vogn som har tykk kalesje som luner mot vær og vind og som er laget for klimaet vi har her i Norge. Denne vogna er knallsolid, er spekket med finesser og ikke minst en fryd for øyet. Jeg gleder meg til å begynne og bruke den! KLIKK HER for å lese mer om Emmaljungas vogner.


Nå er jeg spent på å høre deres erfaringer med barnevogn. Kanskje det kan hjelpe noen på vei til å finne den rette barnevogna? Og husk: dette er mine erfaringer jeg har delt. Vi har alle forskjellig smak og ulike behov, og den ene barnevogna er ikke nødvendigvis riktig for alle mennesker. Fordi jeg ikke har verdens beste erfaringer med trehjuling, betyr ikke det at alle trehjulinger er dårlige. Jeg vet om flere som har byttet fra stor og tung firehjuling til lettere og mer snerten trehjuling, og som er veldig fornøyd med det. Det fins utallige barnevogner på markedet; noe for enhver smak. Del gjerne dine erfaringer i kommentarfeltet! :)


hilde

38 kommentarer:

Alexandra sa...

Vi har akkurat den samme men i sort skinn. Så fornøyde!!! Du/dere har valg rett! ;)

BENEDICTE sa...

Jeg hadde denne vognen til min første og har bare gode ting å si om den. Fantastisk god trillekomfort. Og en lun og god vogn som er stabil, selv med noen handleposer under.
Håper du får mange kjekke trilleturer med denne fine nye vognen din.

Hos oss i Nøkkeldalen sa...

hei! gratulerar med ny vogn, som eg er sikker på de kjem til å bli fornøyd med!! me kjøpte emmaljunga til vår fyrste baby for nesten 5 år sidan, og har vore kjempefornøyde! Storesøster her brukte den óg som sovevogn til ho var nesten 3, og låg veldig godt og lunt i den. No er den i bruk igjen, og jenta vår på 7 mnd, som óg er stor for alderen, har god plass enda. Kjempegod å trille i all slags terreng, me har vore på diverse skogsturar uten tydelig veg, og fint regulerbar for meg som óg er høg. Skal inrømme at eg av og til har følt den litt stor og klumpete, spes ut og inn i bil, men ein kan ikkje få i pose og sekk:) Så konklusjon: enig i valget ditt:) kos deg med det nye vidunderet, hi hi! :)

Unknown sa...

Denne ser jo solid og fin ut!
Til gutten min har jeg kjøpt en Stokke-vogn, den skulle være så lett å manøvrere, så får vi se da ;)
Har hatt Simo og. Men den var noe stor og klumpete.
En av de vi har brukt mest, er en dobbelvogn jeg fant på søpla, hoho. Men den er jo ikke til nyfødte da ;)
God natt strax :P

Anonym sa...

Godt valg! Vi har hatt Emmaljunga Duo Edge til våre to, og den har fungert utmerket både som bagvogn og sportsvogn. God plass, selv for lange babyer- Lun og varm - ingen bekymringer for at vind, snø el regn skulle komme inn på de små. Tung, ja, men det betyr også at den er stabil, så tåler godt at storesøsken drar i vogna eller sitter på bagen.. God fremkommelighet - vi har trillet fire år i Tromsø-slaps og snø;-) Ja, som du skjønner: vi er strålende fornøyde! Kjøpte forøvrig Emmaljunga Scooter da førstemann ble litt over ett år, mye lettere å trille småturer med, men mer ubeskytta som sovevogn, og savner muligheten til å kunne ha barnet vendt mot meg når vi triller.
God trilling til deg og den lille dere venter på:-)
Hilsen fra Tromsø

Anonym sa...

Gratulerer med valg av ny barnevogn :)
Dere kommer ikke til å angre!
Vi elsket vår Emmaljunga :)
Hadde helt klart valgt den igjen. Den går Simo en høy gang. Noen klager over/syntes Emmaljunga er litt tung, men vi så bare positive ting med det. Den er stødig og tåler alt! Vi måtte humpe den i 1 år opp og ned 3 etasjer pga (p)syke naboer, den fikk ingen merkbar slitasje! Men hun som valgte Simo i naboblokka hadde flere svakheter, tiltross for at deres stortsett lå i bilen da den ikke var i bruk. Vi har hatt med vogna på stranda, fjellet, ja overalt og den kommer fram :) God plass til barnet og god ventilaasjon :)
Håper dere blir fornøyde. Masse lykke til med den spennende tiden :)
Og nyt den til det fulle ;)
Marianne

Whitebite sa...

Helt enig!
den trenden med trehjulinger til små babyer hr jeg aldri forstått..(det er jo ikke god liggekomfort i dem, de er tynne and on and on..)

Hadde Simo kombivogn til mitt siste barn, men valgte å selge den etter 1,5 år pga størrelsen. Kjøpte Emmaljunga og falt pladask!!

Ville kjøpt helt lik den dere har kjøpt, og for en fryd for øyet da!!
Godt kjøp! lykke til videre i svangerskapet Hilde, klem!

CamillasVilla sa...

Hei!
Første gangen jeg er innom her, og da var det jo flaks at det handlet om barnevogner - vi har akkurat fått nr. 2 (barn altså...), og sitter med nøyaktig samme vogn som deg. Vi har den fra førstemann som kom for 4 år siden, og har av samme grunner som du remser opp ikke byttet den ut. VELDIG FORNØYD kort og godt! Alle rundt meg skryter av denne vognen og misunner meg den store bagdelen, som jeg husker vi brukte ganske lenge med 1. mann!
Ønsker deg lykke til, håper du blir fornøyd med vognen, det er iallefall vi! Og fin blogg du har forresten!! :)

Hilsen Camilla :)

i mitt lille rekkehus sa...

Jeg har emmaljunga city cross og er kjempe fornøyd m den! Brukt t både storebror og nå lillebror. Den har bag og egen sportsdel,myggnett i sportsdelen. Stor og god plass t soving og t sovepose. Byttet vel t sportsdelen rundt 5 mnd. Da ville ikke storebror ligge lenger. Flott vogn du har valgt. M snø og surt vær her må man ha gode og solide vogner når man ska ut på trilletur:-)

HjemmeKos sa...

Så fin!!
Har inntrykk av at mange liker denne vogna. Selv liker jeg nettere vogner best. Har hatt trehjuling til mine to første. Nå skal jeg prøve Bugaboo ;)
Skal snart bestille- gleeeeder meg!
Stas med ny vogn, nå er det, som du sier, siste gang....og da skal jeg jammen kose meg med "drømmevogna" (igjen)!

Prinsesse Vilikke sa...

Denne vogna er knallgo! For meg var den beste kombinasjonen en Emmaljunga fra Danmark og en Bugaboo. Emmaljunga'n er en stoor bagvogn som de kan sove i til de er 3 år, mens Buggisen var med i bilen. Supert!

Anonym sa...

Så ut som et godt valg:) Ville antageligvis valgt det samme selv, hvertfall sålenge barnet er under 1,5 år.. Har en mountain buggy tvillingvogn som er helt fantastisk god,så jeg ville nok hatt en enkeltvogn av den som en god nr.2 ;)

Bugaboo som er litt nevnt over her synes jeg er GRUSOM. Prøvde den hos en venninne en gang, og armene/skuldrene mine verket i dager etterpå. Ikke liker jeg designet heller, og synes sittestillingen er rar i den:S

Håper du vil trives med vognvalget. :)

hege sa...

flott vogn dere hAR gått for. vi har hatt emaljunga til alle våre 4 barn. fikk en datter for 6 mnd siden,og vi valgte igjen emaljunga.den beste vognen av alle synes vi.denne gangen en hvit edge duo edition utgave i skinn.såå lekker.elsker virkelig den vognen. lykke til videre,du kommer ikke til å angre på valget deres.hilsen hege.

Mona sa...

jeg har den samme i hvit. Den er helt konge! Benedicte (2 år) bruker den hver dag i barnehagen når hun skal sove duppen sin. Ja, den er litt tung å få inn i bilen, men det tar vi bare som trim! Du har virkelig gjort et bra valg:)
lykke til
!!!

I Det Lille Grå Huset sa...

Jeg hadde også emmaljunga....strålende fornøyd!Men vi hadde city cross!Litt liten bag men fant en søt liten dunpose som passet oppi til høsten!Ungen var født i mai så etter jul byttet jeg til sportsvogn delen og den er kjempegod:))brukte den til i fjor høst før vi byttet til brio sitty trille. Da var ungen 2,5 år!Vi kjøpte city cross pga lite bagasjerom men etter tre mndr kjøpte vi ny bil i stede :P

Anonym sa...

Vi hadde tenkt til å kjøpe denne vognen til vår prinsesse, men kjøpte tfk istede! Jeg angrer ikke et sekund på at vi kjøpte tfk! Skjønner ikke hvorfor folk vil ha ei stor klumpete vogn som er tung og håndtere og når du snakker om shopping, en vogn med fire hjul tar jo hele bagasjerommet og det er ikke plass til noe annet! Min teori er at "gamle" mødre velger fire hjul og de unge velger tre!

klem
Kristine

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Denne ville jeg valgt også!

Selv har vi hatt en Brio Sing til Lillegutt, og det var det samme problemet med for liten bag som burde vært skiftet ut ved 7 mnd-alder, alt for lite lun sportsdel, hvor det kunne regne inn, og plasthjul, som gjør det vanskelig på vinterføre. Det positive var at den er lett, har svingbare hjul foran og blir ganske liten når den klappes sammen.
Kommer denne fine Emmaljunga med svingbare hjul foran også, tro? Synes jeg har sett det?!

Klemmer fra Stine

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Slettet min egen kommentar jeg, får prøve igjen her. :)


Hei Kristine!

Tror nok ikke teorien din om at det bare er "gamle" mødre som velger slike vogner holder helt vann. Her er det kun personlige preferanser som spiller inn. Hvor man bor i landet spiller også selvsagt en stor rolle. Bor man midt i byen, er det kanskje mer naturlig å velge en lettere vogn, selv om jeg har sett maaaange store firehjulinger i byen også (med både "unge" og "gamle" mødre bak håndtaket). :)

Vi har stor bil, så bagasjeromsplass er ingen problem. Og shopping er en så liten prosent av den tiden jeg kommer til å bruke på trilling av vogn, så for oss er dette et veldig godt vognvalg. Hver sin smak. :)

Stine: Ja, Emmaljunga har også en vogn med to svingbare hjul foran, men den ser litt annerledes ut og har en litt mindre bag. (Tror den er 5 cm. mindre enn den største, så det er likevel en større bag enn mange andre vogner har.) Den heter Nitro City med City bag. De har også en som heter Ozone City, som har samme hjulene, men litt annerledes sportsvogndel. :)

Anonym sa...

Fantastisk fin blogg du har:)
Til 1.mann kjøpte vi ei Simo kombivogn som er ei ypperlig vintervogn og hjemmevogn men er håplaus inn og ut av bil pga sin tungde. Hadde en 3 hjuling fra Teutonia og en Emmaljunga Scooter vogn som sportsvogn. Likte ikke disse pga barnet er vendt fremover og man mister litt av kontakten med barnet. Til 2.mann brukte vi fortsatt Simo kombivognen hjemme da han var liten men kjøpte en Emmaljunga Cerox med babybag opp i sportsvogn delen som var fast i bilen. Fantastisk vogn denne Ceroxen. Bruker den nå som sportsvogn og med vendbart styre er den god i allslags vær. Lett, stødig og ikkje minst at du får ha barnet vendt mot deg. Denne vognen anbefales:) Ha en fin dag alle saman. Klem fra frue på Emblem

Anonym sa...

Hei!

Vi har en Stokke Xplory - og vi ELSKER den. Vært brukt i over et år, både på tur, hverdag og til sovevogn. Traktorveier er den litt vond på, men det går. De fleste vogner er vel ikke så gode på kupert terreng?

Beste med vognen er at en er lett både i vekt og manøvrering. Kjempefordel at hun sitter så høyt opp og kan sitte mot meg. Prøvd en vogn hvor hun satt fra meg og savna interaskjonen vi har i Xplory. Den blir ganske nett sammenslått (lett å slå sammen, selv med barn på armen ;) Men i enkelte biler virker den litt for 'lang' men har alltid fått den med oss. Kjempepluss de første månedene for å kunne klikke på bilstolen for kjappe ut og inn av bilen når hun sov.

Kunne ikke tenke meg en annen vogn, og tenker med angst på å fått tvillinger, Stokke har ikke en vogn til de.. hehe :)

Ha en fin dag!
Ida

Divamamma sa...

Emmaljunga <3

MittLilleHjerte sa...

Vi har akkurat den samme bare i hvit skinn. Og jeg synes emmaljunga er helt topp! Har man stort baggasjerom på bilen, så er det veldig greit å ha stor vogn. Hvis ikke så vokser dem så fort ut av dem. Hadde mi vogn til hun ikke trengte mere vogn, fordi den er jo kombinert:)
Ha en fin dag!
Klem

Lene i Annekset sa...

Flott vogn! Jeg kjøpte en emmaljunga da jeg ventet min første og den ble brukt av fem unger på rappen ( mine 2 og min søsters tre) og den holdt til alle! Dette var i -89! :)

Bente sa...

Vi har hatt den samme vogna, og har vært kjempefornøyde. 3 hjul var uaktuelt for oss, da vi er mye ut på tur i annet terreng enn asfalt. Vognen er stødig og god å trille, ikke så alt for tung heller etter min mening.
Hilsen fra Bente.

Unknown sa...

Hei.
Du har gjort det beste valget!
Jeg har Emmaljunga Mondial duo combi og er strålende
fornøyd. Har ikke hatt noen problemer med den og justeringen av styret er som en drøm.
Kan være enig i at den er litt tung, men det er vel det eneste negative med den :)

Ha en fin dag!

Hilsen Milla

Anonym sa...

Hei.

Er bare så enig så enig. Vi har samme vogn (bare med sportsunderstell) og den har holdt til 4 unger! Har alltid vært fornøyd:) Litt stort og tung på ferietur, men vi har likevel alltid hatt den med;)
Kos deg med siste forberedelsene:)

Klem Berit

Bakketun sa...

Veldig godt valg!! Hadde den samme til sistemann og var veldig fornøyd. I vår bag gikk den ann å heve den ene enden av "platen" i bunnen så vi brukte baggen lenge.

Klem, Christel

Unknown sa...

Vi har akkurat samme vogn, og valgte den nettopp fordi den har den største bagen på markedet. Vår lille pjokk brukte den til han var ca. 7 mnd. Men er ikke like fornøyd med sportsdelen. Den blir altfor trang, iallefall om vinteren! (Så vi kjøpte TFK sportsvogn!) I tillegg knakk hetta i festet i løpet av første 1/2 år,(fabrikasjonsfeil) men fikk ingenting fra hverken barnas hus eller Emmaljunga.
Men som bagvogn er jeg altså strålende fornøyd! Håper du blir det du også!

Ha en fortsatt fin dag!
Lykke til med ny verdensborger!

Hild Mari sa...

Hei Hilde:-)

Sunnmørsklimaet er ikke til å kimse av - beskyttelse mot nordavind og sideregn er et must. Tipper du blir fornøyd jeg. Jeg har dykket dypt i vognverdenen tre ganger og har funnet ut det enkle faktum at en skal lete lenge etter det 100%ideelle. Det er pluss og minus med alle sammen. Gamle eller unge - man må finne det som funker best i egen hverdag. Nei til ryggsekk - ja til plass:-) Vi har faktisk EasyWalker Quattro ("trehjuling" med fire hjul) til minstemann og den har vært mitt beste treff hittil.

Lykke til med bebis og sunnmørssommer - måtte det bli SOL!
Klem
HM

Anonym sa...

Tre barn og vogna består! Det sier også litt om kvaliteten. Da minsten var 7 mnd knakk mellomsten på 4 armen. Hun lå i bagdelen da vi fraktet henne til sykehuset (gangavstand dit var kortere enn å gå tilbake til bilen) og bare at hun fikk plass, sier noe om volumet på bagen:)

Lykke til, du har kjøpt en "evighetsmaskin", hehe:)

Anonym sa...

Vi har hatt simo kombi vogn til begge barna. Har vært super fornøyd med denne. Ja, den er tung å bære inn og ut av bilen men med den gode fjæringen i hjulene og den store størrelsen som gir god plass til tykk vinterpose oppi sover ungene som en drøm i den. Jeg har gått mye tur i skog og mark i ulent terreng og simo kombi tåler absolutt alt. Kan kjøre direkte over et jorde med den fult av steiner. Så har vi heller gått over til en lettere vogn når barnet er så stort at det kan sitte helt

Drømmeboden sa...

For 6 1/2 år siden kjøpte jeg og mannen også vår første barnevogn. En Emmaljunga Classic Duo vogn som den het den gangen. Det er nokså nøyaktig den samme vognen som dere har valgt. Understellet er det samme, men den er en pyntedetalj fattigere på det medfølgende vognbagtrekket og den har ikke lufting bak på kalesjen. Den vognen har vi hatt til begge våre barn hvor størstemann også brukte den som sovevogn i barnehagen i over 2 år (Lillebror foretekker å sove inne i barnehagen i reisesenga si). Og vogna er fortsatt like fin!! Ikke falmet i hverken farger eller slitt i stoffet, og den er nå vasket en del ganger nå og har stått ute til soving enda fler ganger. Vi må stramme til "fjæringene" og etterfylle luft i hjulene en gang innimellom, men det må du regne med på disse vognene. Vi har tatt vare på den denne gangen også i fall vi skulle finne ut at vi vil ha enda et barn for vi rett og slett elsker denne vogna. Ingen over, ingen ved siden, og jeg er bare 158 cm høy og stortrives bak håndtaket på den vogna ;-) Så, jeg tror dere blir knallfornøyde for dette er en sabla solid og stabil vogn. Også så lekker å se på da :-D Klem Ranveig

Anonym sa...

Gratulerer med ny barnevogn, moro :) til mine barn har jeg valgt simo dypvogn først,og en simo sportsvogn etterpå. Jeg var kjempe fornøyd med disse vognene. Jeg hadde en del kriterier som skulle oppfylles.Blandt annet at det skulle være god plass,den måtte være vann og vind tett,solid og lett og trille. og det var viktig at det skulle være full liggestilling på sportsvogna. Jeg kjøpte ikke kombivogn, fordi at de er veldig tunge. min simo dypvogn var lett og trille og lekker å se på. det samme var sportsvogna. Ønsker deg mange fine trilleturer etterhvert:))Ellen.

Anonym sa...

Hei,
Som nordmann bosatt i utlandet var det en selvfølge at mine barn skulle ha Stokke vogn.
Til deg Mrs Hardy, i New York hvor vi bodde var Stokke toppen, guttungen satt høyt over eksos og skitt, men da vi var hjemme på juleferie....... dette er en storbyvogn i mine øyne, nei egentlig ikke den er stiv og klumpete. Bodde i Roma da nr to kom og i smale gater og på brostein er den en vits, skjønner egenlig ikke hvor den passer hen, i Hyde Park kanskje?
På tog, fly, buss, metro..helt forferdelig, for ikke å snakke om trapper !!!
Sier dette med veldig tungt hjerte, for fillern heller den er norsk og så kul......
øyet skal også ha sitt, men jeg har "hatet" den vognen mange ganger.
Lykke til med ny "beibi" og alt det der.

Ps. Det er en grunn til at "gamle" mødre velger annerledes, det kalles erfaring lille venn :))

Anonym sa...

D er få ting som engasjerer oss mødre enn diskusjonen om den beste barnevogna. Så jg henger mg på. Jg har en tfk trehjuling og den passer godt til vårt bruk. Vi bor i Oslo, og da er kjøregenskapene til en trehjuling gull verdt når man daglig skal inn og ut av trange trikker, små butikker, heis og ikke minst lagres i den lille gangen vår. Hadde jg flytta hjem til Sunnmøre hadde jg helt klart vurdert en stor "monstervogn". Selv om tfk er en trehjuling har den store hjul, noe som gjør at den funker på vinterstid og den setter seg ikke fast i fortauskanter osv. En firhjuling er selvfølgelig mer stabil, men jg har ikke hatt problem m at tfk'n velter eller føles ustabil. Til nestemann vurderer jg å kjøpe en ny bag som kan bli til sittedel, slik at jg ikke må snu barnet fra mg så tidlig, for d synes jg er et minus m tfk. Jg har ennå ikke funnet den perfekte barnevogna. Men har funnet ut at tfk er en av de som funker best til mitt bruk. Og siden jg stortrives m å være småbarnsmamma i den fine oslobyen vår, så blir d nok ikke noe hjemflytting til Sunnmøre og monstervogn på mg. Men den ser kjempefin og solid ut! Et godt valg for Sunnmøringer! :)

Linda S sa...

Eg brukte samme vogn (Basson) til mine tre yngste og var veldig fornøgd med den. Då minstejenta skulle komme til verden i fjor sommer så holdt ikkje den gamle lenger og vi måtte sjå oss om etter ny vogn. Og du har rett, det er mange ting å tenke på og ta hensyn til når man skal velge ny vogn. Vi valgte den samme som dere, (2010 eller 2011 modell) i brune farger ♥
Bla. fordi eg ville ha den mest mulig stabil og den måtte tåle litt kupert terreng...

Anonym sa...

Super vogn, rett&slett. Har brukt den til et barn og travet både shoppingsenter, bygater og traktorveier... i all slags ver ...på sunnmøre! Skulle ønske vi hadde noen å gi den videre til/selge da den er fortsatt veldig god og det kommer ikke flere... Hygg deg med vognen og gå MANGE turer!