mandag 17. desember 2012

Pepperkakebakedag

 
 

I dag har jeg og jentene bakt pepperkaker mens vi har spist julegodteri og hørt på julemusikk. Max julestemning med andre ord. :) "Dette kommer til å bli den beste jula", sa Ida mens vi kjevlet på hver vår deig, fulle av mel. "Nå kosa æi mæi skikkeli`", smilte Anna. Og det minte meg på at jeg må bake med jentene mine mye oftere. Nå gleder vi oss til juleferie og masse tid sammen!

Jeg pleier ikke å lage pepperkakedeig (rettere sagt; jeg har aldri laget pepperkakedeig). Vi syns det er helt supert å kjøpe ferdig deig, for hele moroa er jo å kjevle og lage dem til, og selvfølgelig pynte dem etterpå. Etter en stund ble jentene lei, og jeg stod igjen med resten av deigen, sånn som mamma gjorde da vi var små. Koselig å tenke på at sånne "tradisjoner" også går i arv. :)

De fine eple- og snøkrystallformene har vi fått av min bereiste storesøster, og de er kjøpt i USA og Armenia. Pepperkakene ble veldig fine, og jeg kan klappe meg selv på ryggen og være fornøyd med at mitt eneste slag i år er ferdigbakt. Om en uke er det julaften! Johooo! Jeg tror jeg gleder meg minst like mye som barna. Ha en finfin kveld! 


hilde

4 kommentarer:

villa lotta sa...

Love, Love, Love!!!

Mona sa...

Åh, det var koselig skrevet. Det er så kjekt å finne på sånne ting sammen med barna. Hverdagene sklir så ofte inn i hverandre, men så innimellom så ser man dem "i et annet lys" og er ekstra takknemlig og glad.

Anonym sa...

Så utrulig koselig å gjere slikt sammen,her er det kun bakt kakemann og pepperkaker og nå er det tomt så bør vel bake litt nytt kanskje ellers så blir det ferdigkjøpt:)
Ei forsatt fin førjulstid til deg!
Klem fra Lillian

Mitt Hjerte sa...

Så koselige bilder:) pepperkaker baking med barna er jo bare så koselig!!!!

Ha en fin dag!