fredag 12. april 2013

Mislykkede cakepops, men vellykket bursdag

 
 

Forrige helg hadde vi familieselskap for Ida som har blitt 7 år. I den anledning tenkte jeg at jeg skulle prøve å lage cakepops istedenfor cupcakes til en forandring. For enkelhetens skyld kjøpte jeg ferdig cakepops-mix fra Toro. De ble dessverre ikke så lekre som jeg hadde sett for meg, haha! Jeg hadde ikke tålmodighet til å vente lenge nok med å tre dem på pinner og dyppe dem i sjokoladen, så flere seig nedover etter en liten stund. Sjokoladen var for varm da jeg dyppet dem, så det drypte overalt, og det hele ble egentlig ganske klissete. Smaken, derimot, var det ingenting å klage på, og det er vel kanskje det viktigste. Barna var fornøyde. :) "Stativet" jeg har brukt er en eggekartong med aluminiumsfolie rundt.

God helg, godtfolk!


hilde

8 kommentarer:

Tonje Merethe sa...

Så søte da. Er jo sjarmerende med kaker som ikke blir "perfekte". Og er smaken som teller.
Syntes selv det er vanskelig å få kakene til å sitte innimellom. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt en kake liggende i sjokoladebollen og en tom pinne. Jaja

Ønsker deg en fin helg.
Tonje Merethe

Johanna - Småstadsvillan sa...

:-) Det lättaste sättet att göra cakepops enligt mig är att blanda en burk philadelphia och krossa ett paket kex. T.ex. Ballerina. Blanda det sammen och doppa det. :-) Ett litet tips. ;-)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Bra det ble en vellykket bursdag ;)

De må ligge i fryseren noen timer før de dyppes i sjokolade, og settes rett i kjøleskapet når de er ferdigdyppet ;)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Har forresten en oppskrift inne hos meg, med Oreo-kjeks og kremost. Ingen steking eller noe...meeeeget lett!

Anonym sa...

:) syntes de ble kjempe søte jeg:)
Såkos å høre at det bel en herlig bursdag:)
Ønsker deg en herlig helg
Klem Merete

Villa Oss sa...

Deilig å se det ikke bare er jeg som har bakt mislykkede cakepops! ;)
Heldigvis tar sjarmen og smaken over for utsende!
God helg!

Nina

Nicoline sa...

Syns de ser helt perfekte ut jeg. Nydelig borddekking, ha en strålende søndag, klem Nicco

Unknown sa...

Prøvde med på cakepops jeg også en gang, det ble ikke så vellykket, men jeg satte de i minimuffindformer, dekorere med sjokolade (den de egentlig skulle dyppes i) og litt smørkrem. Plutselig hadde jeg lekre cakeballs ;)
Synes dine var søte. Klem